torstai 28. heinäkuuta 2011

Pientä gradu-ahdistusta nyt jo huomattavissa. Eniten ehkä ahdistaa aiheen keskeneräisyys. Ok, graduni tulee mitä luultavimmin liittymään ARG-pelien käyttöön markkinoinnissa, Se, onko tuleva graduni tapaustutkimus Batman-leffojen markkinoinneista, on vähän epäselvää. Suurimmat ongelmat liittyvät aineiston keräämiseen ja näkökulmaan. Tarkastelenko aihetta pelitutkimuksen, markkinoinnin vai mediatutkimuksen pohjalta, ilmiönä. Ja mtien kerään aineistoa? Se tietty riippuu tosta näkökulmasta. Jotain muutakin kuin pelkkää kirjallisuutta pitäis kuitenkin gradun taustalle saada. 

Nii, ja vaikka oonkin ollut vähän sitä mieltä, ette mun tarvi gradulla työllistyä niin olishan se silti ihan plussaa. Mutta jos aihe on sellainen, että sitä pitää monen mutkan kautta ihmisille selitellä (eikä ne vieläkään välttämättä ymmärrä) niin en mää kyl sit tiedä. Ahdistaa koko ala taas kerran, ois pitäny valita joku helpompi tie, jotain käytännönläheisempää eikä tämmöstä humanisti-hömpöttelyä. 

Muta toisaalta, en vois kuvitella itteeni missään muualla. Jotenkin mä haluan luottaa siihen, että löydän töitä tältä omalta alaltani.. Ja just niitä töitä, mitä haluankin. Pelialan sanotaan olevan Suomen seuraava Nokia, et jos se pitää paikkansa niin siltä alalta kuvittelis töitäkin löytyvän. Se, näenkö mä itseni pelitutkijana on sit ihan eri asia...

Tuskin mä oikeesti rupeen aihetta vaihtamaan, ainakaan kovin radikaalisti. Se nimittäin tarkoittaisi sitä, että joutuisin käymään koko ruljanssin alusta. Tähän aiheeseen ja sen teoriataustaan oon nyt jo päässyt vähän sisällekin. Ja tuskinpa se gradun aihekaan vaihtamalla parane. Tietenkin se, että tämä nyt käynnissä oleva kamppis on kesken, aiheuttaa vähän ylimääräistä ahdistusta. Mut onpahan ajankohtainen!

Olen vähän pyöritellyt mielessä gradun linkittämistä ruotsalaiseen yritykseen nimeltä The Company P. Siellä on suomalainen Mike Pohjola puikoissa, joten sieltä sais varmaan jonkinlaisen haastattelunkin - toisin kuin tosta jenkkifirmasta/edes kamppikseen osallistujista. Kyseinen yritys on tuotantoyhtiö ja vähän varovaisesti verrattavissa 42 Entertainmentiin. The Company P voitti mm. Emmy-palkinnon markkinointikampanjastaan The Truth about Marika. Oon myös ajatellut, että voisin jossain vaiheessa tehdä harjoittelun ko. yritykseen, mut katotaan ny. Nää on näit mun ideoita, joita Sakke koittaa parhaansa mukaan seurata. Onneks mul on kumppani, jolla on hiukan käytännönläheisempi duuni kuin mulla :D

An opportunity well taken is always a weapon of advantage.
- Batman

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti